Veelgestelde vragen

Over OVMiles

Wat is OVMiles?

OVMiles is een initiatief van de RET. Samen met 38 partners in de regio Rotterdam, bieden wij reizigers de mogelijkheid om met hun OV-chipkaart gratis te sparen voor leuke kortingen en extra’s.

Hoe werkt OVMiles?

OVMiles van de RET beloont je voor de kilometers die je met het openbaar vervoer maakt. Het is heel simpel. Je meldt je online aan en activeert OVMiles op je OV-chipkaart bij een van de activatiepunten. Vanaf dat moment spaar je automatisch Miles als je reist met het openbaar vervoer en in- en uitcheckt binnen het vervoersgebied van de RET.

Welke partners doen mee aan OVMiles?

Van de volgende partners kun je leuke OVMiles-acties verwachten: 

  1. Arta La Tarta
  2. Bar Brasserie Engels
  3. Berry's Lunchroom
  4. Bilderberg Parkhotel
  5. Bram Ladage
  6. Diergaarde Blijdorp
  7. Dudok
  8. Dudok Patisserie
  9. Euromast
  10. Feyenoord Rotterdam
  11. Het Rotterdams Warenhuis
  12. Hofplein Rotterdam
  13. Hotel New York
  14. Kids Marina
  15. Luxor Theater Rotterdam
  16. Maaspodium
  17. Maritiem Museum Rotterdam
  18. Midget Golfbaan Parkhaven
  19. Miniworld Rotterdam
  20. Museum Boijmans Van Beuningen
  21. Museum Rotterdam
  22. Nederlands Fotomuseum
  23. Pathé
  24. Podium Grounds
  25. RET
  26. Rotterdam Info
  27. Rotterdamse Schouwburg
  28. Rotterdam Topsport
  29. Scheurmail Rotterdam
  30. Spido
  31. ss Rotterdam
  32. Stichting Promotie Schiedam
  33. Stichting Zeilschip Eendracht
  34. Topsportcentrum Rotterdam
  35. Trees for All
  36. Uitagenda Rotterdam
  37. Wereldmuseum Rotterdam
  38. Wine bar Mendoza

Zijn er kosten aan OVMiles verbonden?

Nee, meedoen aan OVMiles is helemaal gratis. Om Miles te sparen, betaal je de kilometers die je reist met het openbaar vervoer van de RET natuurlijk wel zelf.

Waarom heeft de RET OVMiles geïntroduceerd?

De RET wil goed openbaar vervoer aanbieden door haar reizigers snel en comfortabel van A naar B te brengen maar wil daarnaast ook sociale verbinder zijn tussen de stad en haar inwoners. Met OVMiles krijgen reizigers de kans om nog meer uit het openbaar vervoer te halen. Tegelijkertijd ontdekken ze de regio Rotterdam en leren ze nieuwe plekjes en mensen kennen. Door het openbaar vervoer te gebruiken ervaren reizigers het gemak en comfort van het reizen met de RET. De RET doet dit alles in samenwerking met verschillende ondernemers uit de regio, die als deelnemende partners helpen om OVMiles mogelijk te maken.

Wie kunnen er meedoen aan OVMiles?

Iedereen met een plastic OV-chipkaart kan meedoen aan OVMiles. Het maakt daarbij niet uit of het een persoonlijke of een anonieme kaart is. Je moet wel ouder zijn dan 12 jaar om te kunnen sparen. Kinderen tussen de 12 en 16 jaar hebben toestemming nodig van hun ouders.

Hoe vaak komen er nieuwe acties bij en hoe word ik hiervan op de hoogte gehouden?

De deelnemende OVMiles-partners zullen regelmatig met nieuwe acties komen. Via de OVMiles-nieuwsbrief en de actiemails houden we je op de hoogte. Om je contactvoorkeuren in te zien of te wijzigen, klik hier.

Je OV-chipkaart activeren

Hoe activeer ik OVMiles op mijn OV-chipkaart?

Tijdens het aanmaken van een OVMiles-account vragen we je om het kaartnummer van je OV-chipkaart toe te voegen. Je spaart dan nog geen Miles, want om te kunnen sparen moet je eerst OVMiles op je OV-chipkaart activeren. Dit doe je door je OV-chipkaart voor de kaartlezer te houden op een van de volgende locaties:

  • Via de speciale kaartlezer bij één van de OVMiles-partners.
  • Bij één van de 13 servicezuilen binnen het vervoersgebied van de RET.*
  • Bij één van de RET Servicepunten.

* Let op: alleen de servicezuilen met een zwarte kaartlezer rechts naast het beeldscherm zijn geschikt om OVMiles op je OV-chipkaart te activeren. Op ovmiles.nl/activatiepunten zie je waar je deze speciale servicezuilen kunt vinden.


Hoe werkt het activeren?

Ga je naar een OVMiles-partner of een RET Servicepunt, dan helpt een medewerker je bij het activeren. Ga je naar een servicezuil? Dan hoef je alleen je OV-chipkaart voor de kaartlezer te houden. Daarna krijg je een melding dat de activering is gelukt. Je kunt je kaart dus niet activeren via de OV-chipkaart automaten op de metrostations of de OV-chipkaart Ophaalpunten (de gele automaten die je o.a. in de supermarkt vindt).


Let op: op een account kun je met maximaal 6 OV-chipkaarten tegelijk sparen. Iedere OV-chipkaart die je toevoegt moet geactiveerd worden zoals hierboven beschreven staat.  

Nadat je OVMiles op je OV-chipkaart hebt geactiveerd, begin je direct met sparen. Alle ritten die je de dag van activatie hebt gemaakt worden meegerekend, dus ook de rit naar het activatiepunt.

Waar vind ik een RET Servicezuil?

Servicezuilen vind je op 13 stations in Rotterdam en omgeving en in de Servicewinkel van de RET. Een servicezuil is 24 uur per dag beschikbaar en kun je zelf bedienen. Om je kaart voor OVMiles te activeren hoef je je OV-chipkaart alleen voor de speciale zwarte kaartlezer te houden. Daarna krijg je een melding dat de activering is gelukt.

Je vindt de servicezuilen op de volgende stations:

  1. Barendrecht: NS Station
  2. Barendrecht: Middeldijkerplein
  3. Ridderkerk: Schoutstraat
  4. Busstation Keizerswaard
  5. Metrostation Vijfsluizen
  6. Metrostation Alexander
  7. Metrostation Beurs
  8. Metrostation Rotterdam Centraal
  9. Metrostation Schiedam Centrum
  10. Metrostation Kralingse Zoom
  11. Metrostation Zuidplein
  12. Metrostation Rodenrijs
  13. RET Servicewinkel

Klik hier voor de servicezuil bij jou in de buurt.

Waar vind ik de RET Servicepunten?

Je kunt OVMiles ook activeren bij één van de RET Servicepunten op station Rotterdam Centraal, metrostation Beurs, Metrostation Zuidplein of bij de RET Servicewinkel op Laan op Zuid 2. Een medewerker helpt je hier met het activeren van je OV-chipkaart.

Voor een overzicht van de openingstijden van de RET Servicepunten kijk je hier.

Account aanmaken/verwijderen

Hoe meld ik me aan voor OVMiles?

Je kunt in 3 stappen mee sparen met OVMiles:
1.    Maak hier een gratis OVMiles-account aan.
2.    Activeer je OV-chipkaart bij een van de activatiepunten.
3.    Reis met de RET en spaar voor leuke kortingen en extra’s.

Om je gereisde kilometers bij te kunnen houden, hebben we het kaartnummer nodig van de OV-chipkaart(en) waarmee je wilt sparen. Tijdens het aanmaken van je account voer je daarom het nummer in dat op je OV-chipkaart staat. Vervolgens vragen we je om OVMiles op je OV-chipkaart te activeren bij een van de activatiepunten. Daarna kun je beginnen met Miles sparen.

Hoe verwijder ik mijn account?

Log in op OVMiles.nl, ga naar 'Mijn OVMiles' en klik 'Mijn Profiel'. In het menu aan de rechterkant klik je vervolgens op ‘Account verwijderen’. Let op: als je je account verwijdert, komen al je Miles te vervallen.

Blijft mijn account altijd bestaan?

Nee. Als lid van OVMiles moet je minimaal 1x per jaar reizen met het openbaar vervoer van de RET. Doe je dit niet, dan wordt het account op inactief gezet en heb je geen toegang meer tot je account. Reis je met het openbaar vervoer van de RET binnen 6 maanden nadat je status op inactief is gesteld, dan gaat je account automatisch weer op actief. Anders wordt je account, inclusief de gespaarde Miles, verwijderd.

Miles sparen

Hoe spaar ik Miles?

Je kunt op zes manieren Miles sparen:

1. Reizen met de RET
Je spaart 1 Mile* met iedere kilometer die je reist in bus, tram of metro van de RET. Reizen met andere vervoerders (zoals Connexxion en NS) tellen dus niet mee.
* Tijdens bepaalde actieperiodes kun je dubbele Miles verdienen door te reizen met de RET. We laten je via de homepage en Facebook weten wanneer!

2. Beoordeling of vragenlijst
Als je van een actie gebruik hebt gemaakt, sturen we je een e-mail om te vragen wat je van de actie vond. Met het invullen van de beoordeling of vragenlijst verdien je 20 Miles.

3. Profiel aanvullen
Geef jouw voorkeuren door onder ‘Mijn Profiel’ en verdien 30 Miles.

4. Actie delen via Facebook of Twitter
Deel een actie van een partner via social media en verdien 20 Miles (max. één keer per maand).

5. BonusMiles
OVMiles-partners kunnen je via een kaartje of e-mailbericht een actiecode geven. Deze actiecode is BonusMiles waard!

6. Cadeautje!
Op je verjaardag hebben we een leuke verrassing.

Hoeveel Miles kan ik maximaal sparen?

Je kunt maandelijks maximaal 200 Miles sparen met reizen, ook als je meerdere OV-chipkaarten op één account hebt. De Miles die je verdient met optie 2, 3, 4, 5 en 7 zoals hierboven genoemd onder het item 'Hoe spaar ik Miles?', staan hier los van. Je kunt dus best in een maand 250 Miles verdienen. Heb je de 200 bereikt? Dan spaar je de volgende kalendermaand pas weer verder met reizen. Je kunt het sparen met reizen niet hervatten door Miles te besteden. Het maximale saldo per account is 2.500 Miles. Heb je meerdere OV-chipkaarten op één account, dan spaar je samen tot maximaal 2.500 Miles. Zodra je dit hebt bereikt, ontvang je een e-mail en worden geen Miles meer bijgeschreven. Pas als je Miles hebt besteed, wordt het sparen hervat.

Hoe snel worden mijn gespaarde Miles bijgeschreven?

Gespaarde Miles worden meestal de volgende dag en uiterlijk binnen een week bijgeschreven op je OVMiles-account.

Hoeveel is 1 Mile waard?

Miles hebben een symbolische waarde en zijn niet in te ruilen voor geld. Wat je krijgt voor een bepaald aantal Miles is afhankelijk van de waarde van de actie en wordt bepaald door de betreffende partner.

Kan ik gespaarde Miles koppelen aan een andere OV-chipkaart?

Ja. Je hoeft alleen maar een nieuwe OV-chipkaart toe te voegen aan je account en de oude OV-chipkaart te verwijderen uit de lijst. Al je gespaarde Miles worden automatisch in je OVMiles-account bewaard. Je kunt maximaal 6 verschillende kaartnummers aan dit account koppelen. Al deze kaarten sparen dus Miles voor jouw account. Mocht je een zevende kaartnummer aan je account willen koppelen, dan moet je eerst een ander kaartnummer afmelden en de nieuwe OV-chipkaart activeren.

Ik heb meer gereisd dan er Miles zijn bijgeschreven, hoe kan dat?

Dit kan meerdere oorzaken hebben.
1. Je hebt het maximale aantal van 200 Miles per maand al bereikt. Je ziet de reizen wel terug in je account maar er worden geen Miles bijgeschreven (zie meer onder ‘Hoeveel Miles kan ik maximaal sparen?’).
2. De Miles voor deze reis worden minder snel bijgeschreven dan die voor een andere reis. Het lijkt daardoor alsof het aantal Miles niet klopt. Tip: kijk in je account bij Mijn Miles en klik bij je bijgeschreven Miles op het zwarte pijltje om de specificatie te zien. Zo zie je welke Miles voor welke rit (met datum van de rit) zijn bijgeschreven.

Privacy

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

OVMiles gaat zorgvuldig met je persoonlijke gegevens om. Je leest meer over hoe wij omgaan met jouw gegevens in het Privacystatement.

Wat houdt het verstrekken van mijn OV-chipkaart identificatie in?

Bij deelname aan OVMiles geef je akkoord op het verstrekken van je OV-chipkaart-identificatie door Trans Link Systems ten behoeve van het loyaliteitsprogramma OVMiles van de RET. Dit houdt in dat Trans Link Systems (TLS) het interne kaartnummer (chip-id) dat bij het op jouw kaart(en)afgedrukte nummer(s) (engraved-id) hoort, verstrekt aan de RET. TLS verstrekt geen naam, adres, woonplaatsgegevens of andere gegevens. Indien je niet langer akkoord gaat met het verstrekken van je OV-chipkaart identificatie, kun je je kaart(en) verwijderen. Je kunt dan echter geen gebruik meer maken van OVMiles.

Miles inwisselen

Wat kan ik doen met de Miles die ik heb gespaard?

Je kunt je gespaarde Miles op 2 manieren inwisselen bij een van de OVMiles-partners:

1. Vooraf bestellen. Via de website van OVMiles bestel je een coupon voor een actie. Deze coupon wordt aan je OV-chipkaart gekoppeld en kan verzilverd worden door je OV-chipkaart voor de kaartlezer bij de OVMiles-partner te houden. Het kan zijn dat je moet reserveren voor de actie. Lees daarom de voorwaarden goed door voordat je van de actie gebruikmaakt.
2. Direct besteden. Voor sommige acties hoef je niet eerst een coupon te bestellen. Je kunt je Miles direct op locatie besteden. Bij je besteding wordt automatisch het exacte aantal Miles van je account afgeschreven wanneer je je OV-chipkaart voor de kaartlezer houdt. Let op: je kunt geen negatief saldo hebben. Meer Miles besteden dan je hebt gespaard, is dus niet mogelijk.   
 
Sommige OVMiles-partners kunnen je ook een voordeel bieden als je de afgelopen 3 uur met het openbaar vervoer van de RET hebt gereisd. Dit heet de OV-check. De OV-check staat los van het aantal Miles dat je gespaard hebt. Door je OV-chipkaart voor de kaartlezer te houden, toon je aan dat je met het openbaar vervoer hebt gereisd en krijg je vervolgens jouw voordeel. Het is dus heel belangrijk om in- en uit te checken, anders herkent de kaartlezer jouw reis niet.

Mijn Profiel

Hoe kan ik mijn profiel aanpassen op de mobiele site?

Je kunt je profiel alleen aanpassen via de desktop-versie.

Ik wil niet dat mijn profielfoto zichtbaar is op de website. Hoe stel ik dat in?

Log in op OVMiles.nl, ga naar 'Mijn OVMiles', klik op ‘Mijn Profiel’ en ga in het linker menu naar ‘Persoonlijke gegevens’. Hier kun je aanvinken dat je profielfoto niet mag worden getoond op de website van OVMiles.

Hoe stel ik een nieuwe profielfoto in?

Log in op OVMiles.nl, ga naar 'Mijn OVMiles' en klik op de blauwe pijl naast je profielfoto. Je krijgt nu een pop-upvenster te zien waarin je een nieuwe foto kunt uploaden.

Waarom kan ik 6 OV-chipkaarten toevoegen?

Wat is er nou leuker dan samen Miles sparen? Stel, je wilt met het hele gezin of je vriendengroep sparen: voeg dan meerdere OV-chipkaarten toe. Je kunt er maximaal 6 toevoegen per OVMiles-account. Zo bereik je sneller je spaardoel en kun je eerder van de leuke acties profiteren!  

Let op: je kunt maandelijks per account (en dus niet per OV-chipkaart) maximaal 200 Miles sparen met reizen. Het saldo per account kan overigens maximaal 2.500 Miles bedragen. Je spaart pas weer verder als je Miles besteed hebt.

Waar vind ik Mijn Miles op de mobiele site?

Je kunt Mijn Miles, het overzicht van je transacties, alleen op de desktop-versie bekijken.

Coupons

Wat is het verschil tussen een PDF-coupon en een coupon op mijn OV-chipkaart?

Als je via OVMiles.nl een coupon bestelt, krijg je in de meeste gevallen een coupon die aan je OV-chipkaart is gekoppeld. Deze verzilver je door op locatie bij de partner je OV-chipkaart voor de kaartlezer te houden. Het kan zijn dat je eerst moet reserveren om van de actie gebruik te maken. Lees daarom eerst de voorwaarden goed door. Deze staan in de beschrijving van de coupon onder ‘Bestellingen’ in Mijn OVMiles.  

Indien er geen kaartlezer aanwezig is bij de partner (bijvoorbeeld omdat er geen internetverbinding is) dan krijg je een PDF-coupon. Deze neem je geprint mee naar de partner. Het kan zijn dat je eerst moet reserveren om van de actie gebruik te maken. Lees daarom eerst de voorwaarden goed door. Deze staan op de coupon zelf.

Waarom staat mijn coupon op 'niet actief'?

Sommige partners hebben verschillende acties tegelijkertijd lopen. De kaartlezer kan echter maar één actie tegelijk herkennen. Dus op het moment dat je bij één partner coupons hebt besteld voor meerdere acties, staat de coupon die je het laatst hebt besteld automatisch op ‘actief’. De rest staat op ‘niet actief’ maar kun je handmatig activeren via Mijn OVMiles door op ‘Activeren’ te klikken in je bestellingenoverzicht.  

Een voorbeeld: Bij de Euromast heb je vandaag een coupon besteld voor een gratis drankje. Maar gisteren had je ook al een coupon besteld voor een gratis rondleiding bij de Euromast. Als je nu je OV-chipkaart voor de kaartlezer van de Euromast houdt, kun je de coupon voor het gratis drankje verzilveren, want deze staat op ‘actief’. Wil je juist die gratis rondleiding, dan activeer je eerst via Mijn OVMiles die coupon. Wil je ze allebei? Dat kan ook. Want zodra je je coupon voor het gratis drankje hebt verzilverd, springt de coupon voor de gratis rondleiding (de eerstvolgende in de rij) automatisch op ‘actief’.

Gelden de actievoorwaarden van coupons per OV-chipkaart of per account?

De actievoorwaarden gelden per account.

Een voorbeeld: Bij een actie staat vermeldJe mag maximaal 1 x gebruikmaken van de actie’. Dan geldt dit per account, ongeacht het aantal OV-chipkaarten dat aan het account gekoppeld is.

Status

Wat betekenen de statussen Brons, Zilver en Goud?

Hoe meer kilometers je reist, hoe hoger je status wordt. En hoe hoger je status, hoe meer deuren OVMiles voor je opent. Zo heb je met de status Zilver 2 keer en met de status goud Goud 3 keer meer winkans bij winacties. Ook worden de acties soms aangevuld met exclusieve extra’s.

Wanneer krijg ik een hogere status?

Iedereen die zich aanmeldt bij OVMiles begint met de status Brons.

Je bereikt status Zilver als je 3000 km hebt gereisd vanaf het moment dat je account geactiveerd is bij OVMiles.
Om deze status te behouden moet je minimaal 60 Miles per maand sparen. Haal je dit 2 maanden achter elkaar niet, dan ga je terug naar status Brons. Ben je terug in status Brons dan moet je eerst 500 kilometer reizen om weer de status Zilver te behalen.

Je bereikt status Goud als je 6000 km hebt gereisd vanaf het moment dat je account geactiveerd is bij OVMiles.
Om deze status te behouden moet je minimaal 90 Miles per maand sparen. Haal je dit 2 maanden achter elkaar niet, dan ga je terug naar status Zilver. Ben je terug in status Zilver dan moet je eerst 500 kilometer reizen om weer de status Goud te behalen.

Heeft het maximum van 200 Miles invloed op mijn status?

Nee, ook als je aan het maximum van 200 Miles per maand zit (gespaard met reizen) tellen de kilometers die je daarna aflegt nog steeds mee voor een hogere status. 

Kan ik op mijn OVMiles-account zien hoeveel kilometers ik in totaal heb gereisd?

Het systeem van OVMiles is op zo'n manier gebouwd dat we alle leden goed inzicht kunnen geven in het aantal gespaarde Miles. Daardoor is het helaas niet mogelijk om het totaal aantal gereisde kilometers te tonen in ieders OVMiles-account. Het aantal reiskilometers houden we natuurlijk wel aan de achterkant voor je bij, zodat we iedereen de juiste status kunnen toekennen.

Meldingen

Wat is de algemene nieuwsbrief?

Via de maandelijkse algemene nieuwsbrief houdt OVMiles je op de hoogte van het laatste nieuws, kersverse acties, leuke tips en andere OVMiles-weetjes.  

Wil je geen nieuwsbrief meer ontvangen? Log in op OVMiles.nl, ga naar 'Mijn OVMiles' en klik op 'Mijn Profiel'. Als je vervolgens in het linker menu op 'Meldingen' klikt kun je je uitschrijven voor de algemene nieuwsbrief. Let op: je schrijft je dan ook uit voor de themanieuwsbrief en voor persoonlijke e-mails.

Wat is de themanieuwsbrief?

Ieder kwartaal staat een van de vier thema’s centraal: Actief, Culinair, Cultureel of Familie. Daarom ontvang je ieder kwartaal van ons een speciale themanieuwsbrief met alles wat je moet weten over dit speciale thema.   

Wil je de themanieuwsbrief niet meer ontvangen? Log in op OVMiles.nl, ga naar 'Mijn OVMiles' en klik op 'Mijn Profiel'. Als je vervolgens in het linker menu op 'Meldingen' klikt kun je je uitschrijven voor de themanieuwsbrief. Let op: je schrijft je dan ook uit voor de algemene nieuwsbrief en voor persoonlijke e-mails.

Wat zijn de persoonlijke e-mails?

Persoonlijke e-mails krijg je op variabele momenten. Zo krijg je, nadat je een coupon hebt verzilverd, een mail waarin we je vragen om een korte vragenlijst in te vullen of een beoordeling te geven in ruil voor extra Miles. En op je verjaardag krijg je natuurlijk ook post.  

Wil je geen persoonlijke e-mails meer ontvangen? Log in op OVMiles.nl, ga naar 'Mijn OVMiles' en klik op 'Mijn Profiel'. Als je vervolgens in het linker menu op 'Meldingen' klikt kun je je uitschrijven voor de persoonlijke mails. Let op: je schrijft je dan ook uit voor de algemene nieuwsbrief en voor de themanieuwsbrief.

Wat is de actie-eDM?

Elke maand stelt een andere partner zichzelf voor in de actie-eDM. Je leest in deze speciale nieuwsbrief bijvoorbeeld de laatste nieuwtjes, een leuk interview of wat de nieuwe acties zijn.

Wil je deze e-mails niet meer ontvangen? Log in op OVMiles.nl, ga naar 'Mijn OVMiles' en klik op 'Mijn Profiel'. Als je vervolgens in het linker menu op 'Meldingen' klikt kun je je uitschrijven voor de actienieuwsbrief.

Ik wil geen mails meer ontvangen. Hoe schrijf ik mij uit?

Log in op OVMiles.nl, ga naar 'Mijn OVMiles' en klik op 'Mijn Profiel'. Als je vervolgens in het linker menu op 'Meldingen' klikt kun je je uitschrijven voor de nieuwsbrieven.

Let op: als je je uitschrijft voor de algemene nieuwsbrief, schrijf je je ook uit voor de persoonlijke e-mails en de voor themanieuwsbrief.

OV-chipkaart

Hoe kan ik een of meer OV-chipkaarten toevoegen of verwijderen?

Om een OV-chipkaart toe te voegen of te verwijderen ga je naar de desktop-versie van de website.
Ga als volgt te werk:

  1. Log in op www.OVMiles.nl
  2. Ga naar MIJN OVMILES (rechts bovenaan de startpagina)
  3. Klik op MIJN PROFIEL
  4. Klik op OV-CHIPKAARTEN
  5. Wil je een OV-chipkaart toevoegen: klik op 'Voeg een nieuwe OV-chipkaart toe', vul het betreffende OV-chipkaartnummer in en klik op 'OV-chipkaart toevoegen'.
  6. Wil je een OV-chipkaart verwijderen, dan klik je op het rode kruisje.


Let op: voordat je Miles kunt sparen, moet je OVMiles eerst op je nieuwe OV-chipkaart activeren bij een van de activatiepunten.

Ik heb meerdere OV-chipkaarten aan mijn account gekoppeld, kan ik dan ook meer Miles sparen?

Nee, je kunt met reizen maandelijks maximaal 200 Miles sparen per account. Het maximale saldo van het account is 2.500 Miles, ook als je meerdere OV-chipkaarten op één account hebt.

Mijn OV-chipkaart is kwijt of gestolen. Wat moet ik doen?

We raden je aan om je OV-chipkaart zo snel mogelijk te blokkeren. Heb je je kaart geblokkeerd? Verwijder hem dan uit je OVMiles account door in te loggen op OVMiles.nl. Ga vervolgens naar 'Mijn OVMiles' en klik op 'Mijn Profiel'. Als je dan in het linker menu op 'OV-chipkaarten' klikt kun je je oude OV-chipkaart verwijderen uit je overzicht.  

Gelukkig lopen je gespaarde Miles geen gevaar, want die staan op je OVMiles-account en niet op je OV-chipkaart. Omdat jij als enige in bezit bent van de inloggegevens voor OVMiles kan niemand anders iets bestellen met jouw Miles. Om verder te kunnen sparen, voeg je het kaartnummer van je nieuwe OV-chipkaart toe en activeer je OVMiles op je nieuwe OV-chipkaart via een van de activatiepunten.

Ik heb een nieuwe OV-chipkaart omdat de oude verlopen is, wat moet ik nu doen?

Log in op OVMiles.nl, ga naar 'Mijn OVMiles' en klik op 'Mijn Profiel'. Als je vervolgens in het linker menu op 'OV-chipkaarten' klikt kun je je nieuwe OV-chipkaart toevoegen aan je account en je verlopen OV-chipkaart verwijderen.

Let op je moet OVMiles ook op deze nieuwe OV-chipkaart activeren voordat je Miles kunt sparen.     

Klik hier voor een lijst van alle activatiepunten bij jou in de buurt.

BonusMiles

Hoe verzilver ik mijn actiecode voor BonusMiles?

Je kunt op twee manieren BonusMiles cadeau krijgen: via een kaartje met een actiecode of via een e-mailbericht van een OVMiles-partner. In het laatste geval neemt de partner contact met je op en krijg je per e-mail een actiecode die je in je account op OV-Miles.nl kunt invoeren. 

De actiecode invoeren doe je als volgt:

1. Log in op OVMiles.nl en ga naar 'Mijn OVMiles'.
2. Nu zie je rechts een scherm waar je je actiecode kunt invoeren.
3. Voer de actiecode in en klik op ‘Versturen’.
4. Als de actiecode correct is, worden je BonusMiles automatisch aan je saldo toegevoegd.

Let op! Het is niet mogelijk om via de mobiele site een actiecode voor BonusMiles in te voeren.

Beoordeling & Vragenlijst

Wanneer ontvang ik een beoordelingsmail of vragenlijst?

Als je van een actie gebruik hebt gemaakt, sturen we je een e-mail om te vragen wat je van de actie vond. Met het invullen van de beoordeling of vragenlijst verdien je 20 Miles.

Wat zijn de huisregels voor het plaatsen van een beoordeling?

  • Een beoordeling is bedoeld om je mening over of ervaring met een actie met de andere OVMiles-leden te delen.
  • Vragen die via een beoordeling geplaatst zijn, kunnen door OVMiles worden beantwoord. Hiervan ontvang je echter geen e-mail. Vragen of slechte ervaringen kun je ook doorgeven via ovmiles@ret.nl, Team OVMiles geeft je zo snel mogelijk antwoord.
  • Beoordelingen met persoonlijke gegevens, scheldwoorden en grove of kwetsende taal worden verwijderd.
  • Reacties die over andere zaken gaan dan waar de beoordeling voor bedoeld is, worden verwijderd.

Ik heb een beoordeling geplaatst, maar zie deze niet terug op de website. Hoe kan dat?

Voordat je beoordeling wordt geplaatst op de pagina van de actie, bekijkt OVMiles of het bericht voldoet aan de huisregels. Na goedkeuring van OVMiles wordt de beoordeling geplaatst. Beoordelingen zijn alleen zichtbaar als je ingelogd bent.

Ik heb een beoordeling of vragenlijst ingevuld, maar geen Miles ontvangen. Hoe kan dat?

Je ontvangt alleen BonusMiles als je je beoordeling hebt geplaatst via de link in de e-mail die je van ons ontvangt na het gebruikmaken van een actie. Je ontvangt geen BonusMiles als je via de website een beoordeling plaatst.

Heb je een beoordeling of vragenlijst ingevuld via de link in onze e-mail en toch geen Miles ontvangen? Stuur dan een e-mail naar ovmiles@ret.nl. Dan zoeken wij dit voor je uit.

naar boven